PÉNZÜGYI ÉS KONTROLLING SZEKCIÓ
A szekció célja
A pénzügy és kontrolling szekción belül két fontos feladatkör különül el. Ezek a pénzügyi műveletek irányítása és a kontrolling feladatok ellátása. A pénzügyi feladatok ellátásának célja, hogy az MKT NJE közössége megfelelő pénzügyi ellátásban részesüljön, ezzel elősegítve a szervezet problémamentes működését. A kontrolling tevékenységeket végző tagok legfőbb feladata, hogy kialakítsák és megfogalmazzák a közösség rövid- és hosszútávú céljait, aminek megvalósítása érdekében megfelelő mennyiségű és minőségű információt biztosítanak a szervezet tagjainak.
A szekció fő célja és motivációja a szervezet megfelelő működésének biztosítása.
A szekcióhoz kapcsolódó tevékénységek
A szekció két fő tevékénysége a pénzügyi műveletek lebonyolítása és kontrolling tevékénységek elvégzése.
Pénzügyi műveletek:
- árajánlat kérése a megszervezett rendezvények során felmerülő költségekre
- költségvetési terv készítése
- pénzügyi elszámolások készítése
Kontrolling tevékénységek:
- a szervezet céljainak megfogalmazása es megvalósításának nyomon követése
- a szervezet működésének ellenőrzése
- a szervezet ellátása a szükséges információkkal
- statisztikai kimutatások készítése
- beszámolók készítése
- az esetlegesen felmerülő problémák megoldásának elősegítése
Pénzügy és Kontrolling szekció munkaköri leírás
Munkakör neve: Pénzügyi referens
Felettese: Pénzügy és Kontrolling szekciófelelős
A munkakör célja: A szekció legfőbb tevékenységeiben (pénzügyi feladatok és műveletek elvégzése, kontrolling feladatok ellátása) támogatja a szekciófelelőst, önálló szakmai tevékenységével és javaslataival elősegíti a szekció profiljának bővítését.
Felelősségek:
1. Pontos pénzügyi és statisztikai beszámolók készítésével elősegíti a Társaság fejlődését.
2. Költségvetési terv készítésével, árajánlatok kérésével biztosítja a rendezvények zökkenőmentes megszervezését.
3. Kontrolling tevékenységével hozzájárul ahhoz, hogy a Társaság meg tudja valósítani rövid- és hosszútávú célkitűzéseit.
4. A rendezvények megszervezése során megbízható partnerekkel veszi fel a kapcsolatot, akikkel hosszútávú együttműködés is kialakítható.
5. Javaslataival alakítja a szekció tevékenységi körének potenciális jövőbeni irányvonalait.
Fő kihívások: A munkakör betöltőjének feladata, hogy a Társaság problémamentes működéséhez a megfelelő pénzügyi ellátás biztosítsa. A kontrolling tevékenység során a legfőbb feladat, hogy kialakítsák és megfogalmazzák a Társaság rövid- és hosszútávú céljait, majd az ehhez szükséges információkat megfelelő minőségben és mennyiségben elérhetővé tegye. A munkakör betöltője a Pénzügyi és Kontrolling szekció egyik tagjaként felelős a szekció tevékenységi körének bővítéséért
A munkakör tartalma: A munkakör betöltője teljes körű szakmai tevékenységet végez és a szekció többi tagjával együtt közvetlenül felel a szervezet szakmai tevékenységéért.
A munkakör betöltőjének feladatai:
– Árajánlat kérése a megszervezett rendezvények során felmerülő költségekre
– Költségvetési terv készítése
– Pénzügyi elszámolások készítése
– A szervezet céljainak megfogalmazása és megvalósításának nyomon követése
– A szervezet működésének ellenőrzése
– Statisztikai kimutatások készítése
– Beszámolók készítése
Az igényelt képzettség és gyakorlat:
– A munkakör betöltéséhez elengedhetetlen az igényes munkavégzésre, valamint a pénzügyi ismereteinek bővítésére való törekvés
– Alapszintű pénzügyi tudás
– A megfelelő munkavégzéshez szükséges numerikus készség
Pénzügyi referens kompetenciái
· Precizitás: Igényes, pontos munkavégzés jellemezi.
· Elemző munkára való készség: A kapott adatokat önállóan fel tudja dolgozni, képes belőle jelentést készíteni.
· Problémamegoldó képesség: A munkavégzés során felmerülő problémákat önállóan meg tudja oldani.
· Csapatmunkára való alkalmasság: Képes együttműködni a Társaság többi tagjával.
· Szakmai elkötelezettség: Nyitott a pénzügyi és a kontrolling ismeretek elsajátítására.
Bálint Petra
Szekció felelős