OKTATÁSI SZEKCIÓ
A szekció célja
Az oktatási szekció azzal a céllal jött létre, hogy segítse a középiskolások és első éves hallgatók felsőoktatásba való beilleszkedést, szakmai felzárkózását, illetve, hogyelősegítse potenciális tagok szervezetbe való felvételét.Éppen ezért a szekció támogatja mind a középiskolásokat, mind pedig a Neumann János Egyetem gazdálkodási és menedzsment szakos hallgatóit.
A szekció célja egy diák- és hallgatóközpontú oktatási tevékenység nyújtása, amely feledhetetlen élményekkel párosul az új és meglévő tagok számára.
A szekcióhoz kapcsolódó tevékenységek
Hagyományos oktatás: A hagyományos oktatás színteréül a Neumann János Egyetem GAMF Karának termei szolgálnak. Az oktatási tevékenység kiscsoportos (20-30 fős) szemináriumi foglalkozások formájában zajlik.
Távoktatás: Hogy azok se maradjanak le, akik nem tudnak megjelenni a foglalkozásokon, a szekció tagjai létrehoznak egy távoktatásra épülő rendszert, melynek segítségével a diákok hozzáférnek a tanév során folyamatosan közzétett online tananyagokhoz. A diákokat itt ugyanúgy a szekció tagjai mentorálják a sikeres felkészülésben, ezzel is személyesebbé téve az oktatást.
Hét napos intenzív tábori felkészítés: A szekció harmadik fő tevékenysége a diákok számára szervezett tavaszi és nyári szünet időtartama alatti felkészítő tábor. A felkészítés napi kétszer négy órában zajlik, ami a tábor végén egy próbaérettségivel zárul. Ez egyrészt azért hasznos, mert a diákok felkészülhetnek az érettségire, másrészt megkönnyíti jövőbeni az egyetemi integrációjukat.
Alapvetően három tárgyat oktatunk középiskolások számára:
- matematika
- történelem
- közgazdaságtan
Korrepetáló órák az egyetem hallgatóinak:
- felzárkózó órák különböző szakmai tárgyakból
Oktatási szekció munkaköri leírás
Munkakör neve: Oktatási referens
Felettese: Oktatási szekciófelelős
A munkakör célja: A szekció legfőbb tevékenységeiben (oktatási feladatok és felsőoktatásba való felzárkózás, integrálás az egyetemre tavaszi, illetve nyári tábor keretében) támogatja a szekciófelelőst, önálló szakmai tevékenységével és javaslataival elősegíti a szekció profiljának bővítését.
Felelősségek:
1. Szakmai előadások megszervezése, lebonyolítása.
2. Megfelelő oktatási anyag, tudás átadása.
3. A felzárkóztatás eredményessége.
4. Javaslataival alakítja a szekció tevékenységi körének potenciális jövőbeni irányvonalait.
5. Munkaköri feladatainak határidőre történő teljesítése.
Fő kihívások:
A tanítás során elkerülhetetlen a társak együttműködése és a surlódások elkerülése a jó munka érdekében. Mind ezek mellett a tanárok nagy felelősséggel tartoznak, hogy a diákoknak a megfelelő tudást átadják és kivételezés nélkül végezzék feladatukat. Fontos, hogy olyan programokat szervezzenek, amelyek a diákok számára érdekesek lehetnek. Olyan környezetet kell teremteni, amibe mindenki jól tud teljesíteni, ezáltal a fegyelmezés, igazságosság fontos szerepet játszik.
A munkakör tartalma: A munkakör betöltője teljes körű szakmai tevékenységet végez és a szekció többi tagjával együtt közvetlenül felel a szervezet szakmai tevékenységéért.
A munkakör betöltőjének feladatai:
– Tavaszi és nyári tábor szervezése és hirdetése
– E-learning rendszer kialakítása
– Online kapcsolattartás a diákokkal
– Piackutatás az elégedettségről
– A szekció népszerűsítése iskolákban, közösségi oldalakon
– Megfelelő szakmai tudás átadása, diákok felzárkóztatása
Az igényelt képzettség és gyakorlat:
– Mércéje a kiválóság, nem elégszik meg a középszerűséggel
– Jó szervezési- és kommunikációs képességgel rendelkezik
– Neumann János Egyetem Gazdaságtudományi karának hallgatója
– MKT tagja
– Tantárgyakhoz tartozó megfelelő tudás
Oktatás referens kompetenciái
· Precizitás:
· Problémamegoldó képesség:
· Csapatmunkára való alkalmasság
· Kommunikációs készség
· Határozottság, magabiztosság
· Megbízhatóság
Szabó Gyöngyi
Szekció felelős